Hala peronowa dworca PKP w Bytomiu zostanie zmodernizowana

Modernizacja magistrali węglowej na odcinku przebiegającym na Górnym Śląsku to jedna z najważniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. PKP przebuduje odcinek linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory – Bytom – Nakło Śląskie, po którym kursują pociągi pasażerskie, m.in. Kolei Śląskich z Katowic do Bytomia, Tarnowskich Gór, Lublińca oraz Kluczborka oraz pociągi towarowe w kierunku Inowrocławia, Bydgoszczy oraz Gdańska i Gdyni.

Prace będą obejmowały przede wszystkim roboty torowe na odcinku linii kolejowej przebiegającej przez Bytom, ale także remont stacji Bytom, Bytom Karb, Bytom Północny. Ponadto wymieniona będzie sieć trakcyjna, przebudowane zostaną rozjazdy, wyremontowane i zbudowane na nowo wiadukty kolejowe, a także urządzenia sterowania ruchem. Warto podkreślić, że zaplanowano również zmianę układu torowego stacji w Bytomiu, modernizację peronów, remont wiaduktu w ciągu ul. Zabrzańskiej, a także kapitalny remont hali nad peronami, w ramach której zaplanowano m.in.: oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji hali oraz wymianę poszycia dachu. Warto dodać, że hala peronowa dworca PKP w Bytomiu wpisana jest do Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Bytomia.

Modernizacja obejmie także stację Bytom - Karb i Bytom - Północny, która zostanie przesunięta o około 500 metrów na północ w kierunku ul. Strzelców Bytomskich, tak by pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do komunikacji miejskiej w dzielnicy Stroszek. Warto dodać, że na peronach pojawią się nowe wiaty, ławki, stojaki na rowery, a także tablice informacyjne. W ramach inwestycji ujęte zostały także dwa istniejące tunele - tunel główny prowadzący od holu dworca i tunel zachodni łączący pl. Wolskiego z ul. Zabrzańską, które zostaną zmodernizowane.

Prace na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory - Bytom - Radzionków - Nakło Śląskie realizowane będą w ramach projektu modernizacji linii kolejowej C-E 65 na odcinku Chorzów Batory - Tarnowskie Góry - Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz - Maksymilianowo. Inwestycja zgodnie z planami powinna zakończyć się w 2024 roku.